Profesjonalnie zaprojektowana wizytówka

Stwierdzić można, że wizytówka to nic innego jak druk akcydensowy, który mimo niewielkich rozmiarów, dla wielkiej ilości osób ma ogromne znaczenie. Mimo faktu, że wizytówka jest jedynie podręcznym kartonikiem, na którym zapisana jest pewna treść, to jednak pełni bardzo ważne znaczenie, albowiem nader często wykorzystujemy je podczas nawiązywania nowych znajomości nie tylko biznesowych, ale także prywatnych. Najczęściej, wizytówki pełnią funkcję reklamowe, ale także są wyrazem uprzejmości oraz szacunku.

Wizytówki dzielimy ze względu na ich przeznaczenie. To sprawia, że wyróżnić możemy:

  • Wizytówki służbowe, – które zawierają logo firmy, jej adres oraz nazwisko właściciela
  • Wizytówki osobiste – służące nam do celów prywatnych
  • Wizytówki kombinowane, które to składają się z elementów istniejących zarówno w wizytówce prywatnej jak i biznesowej.

Projektowanie wizytówek
Wydawać się może, że zaprojektowanie wizytówki jest zajęciem prostym, a nawet wręcz banalnym. Niestety, w praktyce nader często okazuje się, że jest inaczej. Projektowanie wizytówek, rządzi się własnymi prawami, dlatego też, aby uczynić to poprawnie musimy ich przestrzegać. Współcześnie wizytówki niezbędne są niemal zawsze, najczęściej w chwili, kiedy odbywamy spotkania biznesowe. Są oznaką profesjonalności oraz dobrego smaku, dlatego jeśli chcemy zbudować zaufanie musimy wiedzieć jak powinny one wyglądać.

Przede wszystkim >wzory wizytówek powinny być proste i nieskomplikowane. Co więcej w swej istocie powinny być także oszczędne, profesjonalne, gdyż  tylko wówczas świadczą o naszym prestiżu. Oczywiście wizytówka powinna być także czytelna. Już na pierwszy rzut oka musimy umieć odczytać, kogo dana wizytówka prezentuje. Co więcej poza imieniem i nazwiskiem nasza wizytówka powinna mieć także numer telefonu oraz adres mail. Dodatkowo warto także zastanowić się nad użyciem odpowiednich kolorów. Musimy także wybrać także odpowiedni i czytelny krój pisma. Ważną sprawą są nie tylko wzory wizytówek, ale także ich oryginalność i pomysłowość. Stworzony przez nas blankiet musi wyróżniać się innowacyjnością, a co więcej posiadać także swoją własną osobowość. Tworząc wizytówkę możemy wziąć pod uwagę zaokrąglenie jej rogów, a także uszlachetnienie jej folią. Dzięki temu będzie nie tylko trwała, ale także będzie cechować się elegancją. Ciekawe projekty i nowoczesne rozwiązania, doskonale sprawdzają się gdyż tworzą współczesny blankiet wizytowy.

Profesjonalność w cenie
Wizytówka świadczy o naszej kompetencji oraz profesjonalności, dlatego też zawsze warto mieć ją przy sobie. Dodatkowo należy pomyśleć, w jaki sposób prowadzić jej skuteczną dystrybucję. Warto w tym celu skorzystać z możliwości Internetu. Stworzyć własną stronę, czy też baner i w tym miejscu ją umieścić. Na pewno zobaczy ja wielka ilość osób, zaś nasza działalność stanie się na rynku znana oraz doceniona. Oczywiście wizytówki należy także wręczać osobiście, zawsze, kiedy mamy ku temu sposobność. Nie możemy pozwolić sobie na stwierdzenie, iż zapomnieliśmy zabrać je ze sobą, albowiem świadczy to o braku kompetencji.

Tagi: , ,

Jak przyciągnąć klientów?

5Kiedy zaczynamy działalność we własnym zakresie, najwięcej trudności z pewnością przysporzy nam przekonanie do siebie klientów. Nawet najlepszy biznes może okazać się porażką, jeśli nie przekonamy klientów, iż nas pomysł zasługuje na uznanie i jest najlepszy. Od wielu lat za najpewniejszą metodę przyciągnięcia ludzi wydaje się być rozgłos, stąd ostatnimi czasy powstaje tak wiele reklam, które nie zdradzają nam tego, co jest reklamowane, a jedynie mają wzbudzić naszą ciekawość. I nie chodzi tu tylko o wielkie, powszechnie znane firmy, które mają taką moc, by rozprzestrzenić wszędzie swoje tajemnicze reklamy, ale również o małe firmy. Czasami wystarczy bowiem jedynie dobry pomysł, sama doskonale pamiętam jak przez pewien czas jeden z nowo otwieranych klubów w Gdańsku był reklamowany za pomocą różnych naklejek, pojawiających się na przystankach, słupach, chodnikach. Sama zainteresowałam się, czym będzie owa zapowiadana rewolucja, po czym okazało się, iż była to naprawdę dobrze przemyślana reklama klubu studenckiego. Niemniej jednak sprawdzian mogą zdać również i mniej wyrafinowane formy marketingu takie jak znane wszystkim ulotki czy plakaty na słupach. Nie da się również ukryć, iż najlepszym marketingiem jest marketing szeptany, jeśli zatem nasi klienci będą zadowoleni z naszych usług z pewnością prędzej czy później za ich sprawą pojawią się u nas ludzie z polecenia. Warto wspomnieć również o tym, iż nic tak nie wabi ludzi jak promocje, jeśli zatem dopiero zaczynamy swoją działalność powinniśmy pomyśleć o kilku zniżkach, które będą wycelowane w konkretne grupy osób. W miastach studenckich doskonałym sposobem na przyciągnięcie ludzi jest zaserwowanie zniżek studenckich czy to w restauracjach, pubach czy sklepach z odzieżą. Niemniej jednak w małych miasteczkach takie sposoby raczej się nie sprawdzą, niemniej jednak nie brakuje tu uczniów, dlatego tez kampanie można wycelować właśnie w tę grupę. Dobrym pomysłem, który sprawdzi się zarówno w mniejszych jak i większych ośrodkach będzie ustanowienie dni, w które obowiązuje promocja. Wprawdzie wówczas musimy liczyć się z tym, iż ludzie będą o wiele chętniej przychodzili do nas w zniżkowe dni, niemniej jednak jeśli już przekonają się do naszych usług czy towarów z pewnością w przyszłości będą do nas wracać. Zachęcające mogą wydać się również takie usługi jak obniżanie cen przy pierwszej wizycie i tak na przykład możemy zaoferować paniom, które po raz pierwszy przychodzą do naszego zakładu fryzjerskiego strzyżenie czy farbowanie za połowę ceny. Dobrym pomysłem może być również obniżanie ceny dla co piątego czy co dziesiątego klienta w naszym sklepie. Ważne jest jednak, byśmy pilnowali przyjętych przez nas zasad w przeciwnym razie możemy osiągnąć efekt przeciwny do zamierzonego. O wiele trudniej przyjdzie nam przekonanie do siebie ludzi, jeśli serwujemy takie usługi jak naprawa komputerów czy zakładanie stron internetowych. Wówczas rozdawanie ulotek czy promocje na niewiele się zdadzą, niemiej jednak warto promować się w Internecie i pokazywać swoją działalność zwłaszcza z zakresu projektowania grafiki.

Tagi: , , , , ,

Magia ulotek

4Przechadzając się po ulicach dużych miast, trudno nie natknąć się na osoby rozdające różnego rodzaju ulotki. Jedni z nich są mniej, inni bardziej nachalni, niemniej jednak bez względu na to, czy uda im się wcisnąć nam ulotkę czy też nie, i tak większość z nich prędzej czy później wygaduje w pierwszym lepszym koszu na śmieci. Dlaczego zatem rozdawanie ulotek wciąż jest tak bardzo popularne? Być może to już tylko relikt przeszłości, który niedługo zaniknie, czego osobiście bardzo bym sobie życzyła. Wydaje mi się jednak, iż pomimo tego, że większość osób odpowiedzialnych za marketing zdaje sobie sprawę z tego, jaki jest los większości ulotek i tak na siłę próbuje przepchnąć ten sposób na kampanię reklamową. A wbrew pozorom ulotki wcale nie są takie tanie, bowiem najpierw trzeba zapłacić grafikowi za wykonanie projektu, następnie będzie konieczne wydrukowanie setek egzemplarzy i wynajęcie kogoś, kto podejmie się ich rozdawania. Obecnie osobom rozdającym ulotki zwykle płaci się za godzinę pracy, a nie za ilość rozniesionych sztuk, dlatego też może okazać się, iż po zsumowaniu wszystkich kosztów osiągniemy dość wysoką sumę. Poza tym warto również wspomnieć o tym, iż ulotki cieszą się bardzo małym zaufaniem ze strony klientów i zwykle nie są w stanie do niczego ich przekonać. Wydaje mi się, iż rozdawanie ulotek ma sens jedynie wówczas, jeśli chodzi o gazetki z wielkich sklepów sieciowych, informujących klientów o nowych promocjach. Kiedy jeszcze ulotki mogą okazać się naprawdę przydatne i zdecydowanie nie powinniśmy spisywać ich na straty? Wydaje mi się, iż wówczas, gdy prowadzimy działalność gastronomiczną, bowiem zawsze warto wydrukować kilkadziesiąt ulotek i położyć je na ladzie, by nasi klienci mogli mieć pod ręką nasze menu. Dzięki temu będą mogli cieszyć się naszymi potrawami również wtedy, gdy będą mieli ochotę zamówić coś prosto do domu. Poza tym można również zastosować trik z rabatami, które będą mogły otrzymać jedynie osoby, które zgłoszą się do naszej siedziby z odpowiednią ulotką. Takie zabiegi mogą bowiem doprowadzić do tego, iż potencjalni klienci o wiele chętniej będą spoglądali na nasze ulotki. Dość modne jest nie tylko rozdawanie ulotek na ulicach, ale również wrzucanie ich do skrzynek na listy. Jeśli nie ma nas w domu przez tydzień czy dwa możemy zatem spodziewać się tego, iż nasza skrzynka pełna będzie rozmaitych śmieci. Pojawią się tu zapewne zarówno małe ulotki, na których będzie się nam proponowało zakup nowych drzwi czy okien jak również te większe z ofertami lokalnych supermarketów czy salonów meblowych. Powinniśmy również przygotować się na najnowsze oferty pobliskich sieci gastronomicznych oraz oczywiście banków z logami we wszystkich kolorach tęczy. Na szczęście obecnie odchodzi się już nieco od zostawiania ulotek na wycieraczkach, niemniej swego czasu takie postępowanie stanowiło dość spory problem dla mieszkańców. Nie dość, iż klatki schodowe były pełne śmieci i niewiele osób martwiło się ich sprzątaniem to na dodatek w czasie letnich wyjazdów gołym okiem widać było, kogo nie ma w domu przez dłuższy czas.

Tagi: , , , , , ,

Reklama w biznesie

3Konkurencja w dzisiejszych czasach jest tak duża, iż prowadzenie firmy zawsze musi iść w parze z marketingiem, z tego też względu stawiając nasze pierwsze kroki w biznesie powinniśmy pamiętać o tym, by dać się poznać jak największej grupie osób. Warto wiedzieć zatem, jak można najszybciej rozreklamować naszą firmę oraz jakie sposoby reklamowania najlepiej sprawdzają się przy konkretnych branżach. Ostatnio dość popularną formą marketingu jest drukowanie ulotek i rozdawanie ich wszystkim osobom, które natkną się na nie po drodze. Osobiście nie sądzę, by był to najlepszy sposób na reklamę, bowiem większość osób jeśli już weźmie ulotkę to robi to tylko z grzeczności, a następnie wyrzuca ją do pierwszego lepszego kosza, nie interesując się nawet tym, co było przedmiotem reklamy. Wydaje mi się zatem, iż drukowanie ulotek i angażowanie osoby, które będzie wciskała je ludziom w ręce nie jest najlepszym pomysłem. W taki sposób być może będzie nam się opłacało reklamować duże firmy, sklepy czy banki, ale w przypadku małych przedsiębiorstw raczej nie zda to egzaminu. Nieco lepszym pomysłem może okazać się z kolei nalepianie plakatów na słupy, rozstawione po całym mieście. Duże, kolorowe plakaty z pewnością przyciągną uwagę przechodniów, niemniej jednak i po nich nie powinniśmy spodziewać się cudów, bowiem zwykle takie plakaty bardzo szybko zostają zastąpione innymi ogłoszeniami. Również rozwieszanie plakatów na przystankach tramwajowych czy autobusowych nie jest dobrym pomysłem, gdyż być może przyciągną one uwagę, niemniej jednak nie jest to zgodne z prawem. W mniejszych miasteczkach można rozważyć możliwość wykupienia czasu antenowego w lokalnej telewizji, bardzo często w telewizji kablowej nadawany jest bowiem program, na którym dwadzieścia cztery godziny na dobę emitowane są różnego rodzaju ogłoszenia. Wykupienie strony i przeznaczenie jej na reklamę naszego nowego sklepu, salonu kosmetycznego czy szkółki nauki jazdy może okazać się trafionym pomysłem. Równie pozytywny efekt możemy uzyskać, wykupując stronę w lokalnej gazecie. Ostatnio można zauważyć również, iż podstawowym celem marketingu stał się Internet, a dokładniej tworzenie stron na jednym z popularnych portali społecznościowych. W taki sposób szczególnie młodzież może bardzo szybko dowiedzieć się o różnego rodzaju nowościach, pojawiających się w okolicy. I jeśli na przykład obiecamy każdemu, kto kliknie popularne: lubię to, zniżkę w wysokości dwudziestu procent na asortyment naszego sklepu czy też proponowane przez nas usługi to możemy spodziewać się, iż naszym biznesem szybko zainteresuje się kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt nowych osób. Poza tym warto również wspomnieć o tym, iż ostatnio w Internecie powstało wiele portali, na których oferowane są różnego rodzaju zniżki. Nasz biznes możemy zatem rozreklamować również w ten sposób, bowiem po pierwsze liczne grono osób, korzystających z takich serwisów zobaczy, iż nasza firma w ogóle istniej, a poza tym możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty może sprawić, iż zyskamy nowych klientów. Wówczas będziemy musieli już zadbać tylko o to, by utrzymać ich przy sobie na dłużej.

Tagi: , , , , ,

Pożyczki chwilówki przez internet bez bik © 2018