Jak otworzyć własną firmę?

1Jeśli mamy już pomysł na biznes, przyjdzie czas na to, by wreszcie otworzyć własna firmę. Postępowanie w tym przypadku składa się z kilku, ściśle następujących po sobie etapów, których powinniśmy ściśle przestrzegać. Na samym początku przyjdzie nam zgłosić się do Urzędu Miasta w celu zarejestrowana naszej firmy i wpisanie jej do rejestru ewidencji. Powinniśmy wówczas wiedzieć już, jak będziemy chcieli nazwać naszą firmę, gdzie będzie jej siedziba oraz jaki charakter będą miały świadczone przez nas usługi, czy też do jakiej branży podciągnęlibyśmy planowaną działalność naszej firmy. Za taki wpis do rejestru przyjdzie nam zapłacić jedynie sto złotych, nie jest to zatem duża suma, niemniej jednak powinniśmy mieć ją przy sobie. Warto wspomnieć o tym, iż specjalne zaświadczenie o zarejestrowaniu naszej firmy będziemy mogli otrzymać w ciągu czternastu dni od momentu naszej wizyty w urzędzie. Kiedy już otrzymamy stosowne zaświadczenie w ciągu dwóch tygodni będziemy musieli wybrać się do urzędu statystycznego, by otrzymać dla naszej firmy numer Regon. Oprócz kopii wspomnianego już zaświadczenia może przydać się nam również dowód osobisty, dlatego też nie zapomnijmy zabrać go ze sobą. Zwykle nadanie numeru zajmuje dzień lub dwa, niemniej jednak zgodnie z ustawą czas oczekiwania nie powinien przekroczyć dwóch tygodni, dlatego na wszelki wypadek właśnie na taki czas oczekiwania powinniśmy się przygotować. Kolejnym etapem tchnienia życia w nasz firmę będzie zapewnienie jej konta bankowego, zanim to nastąpi warto zapoznać się ze kilkoma ofertami, ponieważ obecnie poszczególne banki prześcigają się w tworzeniu nowych ofert, dzięki którym będą mogli jednocześnie przyciągnąć klienta jak i zwiększyć swoje zyski. Poza tym korzystanie z usług mniejszych banków może okazać się mało trafione, gdyż będziemy mieli problem ze znalezieniem bankomatów i przelewami. Jak powszechnie bowiem wiadomo najszybciej możemy spodziewać się przelewów międzybankowych. Na tym etapie powinniśmy pomyśleć również o pieczątce, na której będą znajdowały się wszelkie istotne dane naszej firmy. Wyrobienie takiego stempelka nie jest zbyt kosztowne i wyniesie nas od około trzydziestu do pięćdziesięciu złotych. Kiedy już załatwimy wszelkie sprawy omówione w poprzednich krokach, przyjdzie czas na wyrobienie numeru NIP w urzędzie skarbowym, na tym etapie będziemy również zmuszeni do tego, by zdecydować się jaki rodzaj podatku będzie dla naszej firmy najbardziej odpowiedni. Warto przy tym wspomnieć, iż najczęściej dla małych sklepików czy zakładów fryzjerskich stosuje się podatek VAT, w innych przypadkach możemy pokusić się o wybór innego rodzaju rozliczenia takiego jak podatek dochodowy czy karta podatkowa. Każda osoba, zakładająca firmę będzie również zmuszona do tego, by pomyśleć o opłaceniu składek ubezpieczeniowych. Na początek przyjdzie nam zapłacić za ubezpieczenie emerytalne, remontowe czy też zdrowotne, jeśli z kolei później będziemy chcieli zatrudnić także pracowników, konieczne będzie opłacenie dla nich składek. Zanim wybierzemy się do zakładu ubezpieczeń powinniśmy zapoznać się z wykazem niezbędnych dokumentów, bowiem w przeciwnym razie będziemy zmuszeni do tego, by kilkukrotnie powtarzać naszą wizytę.

Tagi: , , , , , , ,

Pożyczki chwilówki przez internet bez bik © 2018